N-VA Assenede vraagt ‘Kiss and Ride’ zone aan scholen

Op 16 oktober 2010

Kinderen vanaf een bepaalde leeftijd kunnen volgens N-VA Assenede best ook gewoon worden afgezet of opgepikt aan een soort ‘doorrij-zone’

Voorzitter Sabina De Craecker:Niet iedereen kan te voet of met de fiets naar school. Dat veroorzaakt parkeerproblemen en parkeerovertredingen in en rond de buurt van scholen. Onnodige hinder. Het is niet altijd noodzakelijk te parkeren aan een school om je kind af te zetten of op te halen. Dit bracht ons op het idee om naar het Nederlandse model van de ‘Zoen & Zoef’ zone te werken. In België is dit beter bekend als een ‘Kiss and Ride’ zone.

Deze zone zou op een veilige manier kunnen afgebakend worden, in de buurt van de schoolpoort, uiteraard mèt parkeerverbod; een aan en af rijzone in één enkele richting.

N-VA Assenede boodt dit als accentpunt aan, aan de meerderheid SamenPlus. Zij vraagt dit uit te werken in overleg met alle actoren. Op deze wijze kan op een zo efficiënt en veiligst mogelijke manier, een proefproject opgestart worden binnen deze legislatuur.

Met de huidige dorpskernvernieuwing op til beloofde het Schepencollege dit grondig te bekijken.

Uiteraard is het de bedoeling om, bij een geslaagd proefproject, dit uit te breiden naar zoveel mogelijk scholen van elke deelgemeente.

Bestuur N-VA Afdeling Assenede