“Tevreden over relanceplan, teleurgesteld in communicatie”

Op 28 oktober 2020

Uw gemeentebestuur stelde in de krant trots zijn relanceplan voor Assenede voor. “Wij zijn tevreden dat er werk gemaakt is van een plan om de motor van onze gemeente weer op volle toeren te laten draaien”, zegt gemeenteraadslid Guido Van De Veire. “Wij betreuren echter de manier van communiceren van SamenPlus. Waar meerderheid en oppositie nog samen aan het plan werkten, blijkt ‘Samen tegen corona’ nu plots een holle slogan te zijn voor het gemeentebestuur.

N-VA Assenede heeft zich altijd constructief opgesteld. Vanaf het begin van de crisis stonden we paraat om onze voorstellen en ideeën met de meerderheid te delen. Wij zijn dan ook zeer tevreden dat we enkele van onze voorstellen in het relanceplan zien terugkomen.

Samenwerking overboord gegooid

Tegelijkertijd nemen wij akte van de huidige communicatie over dit dossier. ‘Samen tegen corona’ heeft voor ons wel degelijk betekenis. Voor SamenPlus blijkt het niet meer te zijn dan een holle slogan. “Wanneer het plan bekendgemaakt wordt, gooit de meerderheid de samenwerking volledig overboord. In de plaats overheerst de partijpolitiek van SamenPlus en schuift men de oppositie aan de kant”, reageert Guido Van De Veire.