Chaos rioleringswerken Molenhoek-Abdijstraat

Op 10 juli 2023

Omwille van de werkzaamheden aan de riolering in de Molenhoek en de Abdijstraat had men een wegomlegging voorzien doorheen de Cisterciënzerinnenstraat. Die wegomleiding leidde onmiddellijk tot een chaos van jewelste.

Oproep zonder gehoor

De doorgang van de Cisterciënzerinnenstraat laat doorgaand verkeer in beide richtingen niet toe. Guido van de Veire nam meteen contact op met de bevoegde schepenen van Mobiliteit en Openbare Werken. Een oproep tot verbetering van die problematiek viel in dovemansoren. In de daaropvolgende periode kon de verkeersdeskundige van de politie met enkele vaststellingen de problematiek aan de kaak stellen.

Late reactie

Echter was het kwaad al geschied. Zowel materiële schade als valpartijen vonden plaats. Na die ongelukkige gebeurtenissen werd aan de hand van een collegebesluit besloten de situatie toch aan te aanpakken. De omleiding werd aangepast en er werden signalisatiepalen geplaatst aan de gevaarlijke bocht in de Abdijstraat waar automobilisten niet anders konden dan uitwijken richting fietspad.

N-VA Assenede betreurt de laksheid in aanpak. Verkeersveiligheid pakt men beter altijd prioritair aan. De meldingen en ongelukken stapelde zich op. De aanpak was weinig doortastend!