(Kale) kermis in Oosteeklo

Op 10 juli 2023

Komende maanden staan er in Oosteeklo nog enkele broodnodige rioleringswerken op het programma. Zo ook de werken in de Koning Albertstraat en Rijkestraat. Daardoor dient de kermis te verhuizen van het evenementenplein naar Ter Walle en zijn bijhorende parking.

Parkeerprobleem

Die verhuis brengt ook de nodige problemen met zich mee. Zo zullen de parkeerplaatsen aan Ter Walle niet toegankelijk zijn. Daardoor dreigt men een gigantisch parkeerprobleem te creëren. Wat we verder nog het meest betreuren is de afscheiding die men creëert tussen de lokale horeca en de kermis. “Op wat voor hen een hoogmis moet worden dreigen ze nu, u mag dat gerust letterlijk nemen, terug te keren van een kale kermis’’, zegt voorzitter N-VA Assenede Cedric Pauwels.

Slechte planning

Gemeenteraadslid Guido van de Veire hekelt de planning van de werken. Door de start van de volgende fase op 16 augustus loopt de kermis die van start gaat op 18 augustus volledig in het honderd. Een gebrekkige communicatie binnen het schepencollege of een totale inschattingsfout? Wij zijn van mening dat de nieuwe fase beter een week later was gestart!