Muzikale lentebrunch 21 maart 2010

Op 17 november 2010

Muzikale Lentebrunch

Alweer een succesvol initiatief van ons plaatselijk bestuur.

We stelden een brunch samen en besloten alles zelf te maken. Terwijl onze dienstdoende kok en bestuurslid Michael zich boog over de soep en de waterzooi voor meer dan 50 personen, bakte de voorzitter 60 scones. Enkele dames maakten desserts en de heren ontfermden zich over kilogrammen vers fruit om deze om te toveren tot een 'gele' fruitsla. Van een congregatie zusters uit het Waasland, die onze kok gunstig gestemd zijn, mochten wij alle keukenmateriaal gebruiken...een geschenk uit de hemel.

Het geheel werd muzikaal opgefrist door jazzcombo 'Swing In' die een spetterend optreden gaven. Leuk detail is dat drie van de bandleden plaatselijke N-VA leden zijn. Onze Vlaamse Volksverhalenverteller moest helaas wegens ziekte verstek laten gaan. Dat liet een lege ruimte. Gelukkig waren daar twee jonge gasten, die het zaakje opvingen met hun gitaren en een handpop. Ook 'de paashaas' kwam even langs.

Volksvertegenwoordiger Helga Stevens, gemeenteraadslid in Knesselare David Geens en OCMW raadslid in Evergem Kurt Moens vereerden ons met hun bezoek.

Ons bont gezelschap telde N-VA leden, CD&V sympathisanten en tal van a-politieke vrienden en kennissen die ons persoonlijk genegen zijn.

Vele vrijwillig helpende handen maakten het werk licht. Er werd gelachen, gebabbeld en nieuwe vriendschappen werden gesmeed. Kortom een gezellige zondagmiddag aan het prille begin van de lente.