N-VA Assenede vraagt fietsroutes aan te pakken m.b.t. problemen fietskarren

Op 27 april 2010

Groot-Assenede is een waar fietsparadijs. Behoorlijk wat fietsroutes zet menig fietser ertoe aan de streek te verkennen.

Door de opkomst van fietskarren kunnen ook jonge gezinnen uitgebreid en veilig fietsen met kleine kinderen, ware het niet dat de paaltjes – geplaatst om te verhinderen dat tractors en quads de veiligheid niet in het gedrang brengen – net een obstakel vormen voor deze fietskarren.

Dit probleem werd door N-VA aangekaard bij burgemeester Ph. De Coninck en Schepen Dominique Buysse tijdens een informeel gesprek n.a.v. de opening van de Bijenkorf

Voorzitter Sabina De Craecker: Jonge gezinnen ondervinden veel hinder wanneer ze met hun fiets en bijbehorende fietskar een tocht willen maken langsheen onze fietsroutes. Het is een echt gemanoeuvreer om door de paaltjes te geraken. Meestal moet men afstappen om de fietskar op één of andere manier erdoor te duwen.

Ph. De Coninck en Dominique Buysse hadden aandacht voor dit probleem en beloofden onze voorzitter deze obstakels te bekijken en aan te pakken waar nodig.