Rudi Steyaert blikt vooruit op de komst van Jan Peumans.

Op 28 september 2019

Hij is één van de weinige politici, die aanzien genieten over partij-, taal- en landsgrenzen heen. Hij was een milieuactivist avant la lettre en een hardwerkende rebel. Als Vlaams nationalist in hart en nieren stond hij op de barricaden bij de Vlaamse strijd in Leuven en Voeren.

Tijdens zijn politieke carrière werd hij burgemeester, provincieraadslid, Vlaams parlementariër en tenslotte, in 2009, voorzitter van het Vlaams Parlement. Deze functie bekleedde hij 10 jaar lang en deze ging niet onopgemerkt voorbij. Kritisch als hij was, nam hij nooit een blad voor de mond. Hij ging de controverse niet uit de weg en kwam daardoor regelmatig in het nieuws. Het strekt hem tot eer dat hij altijd eerlijk was en net daarom werd en wordt hij door iedereen, vriend en vijand, gewaardeerd.

Bij het brede publiek werd hij ook bekend door zijn deelname aan diverse radio- en televisieprogramma’s zoals de Rotonde, de Columbus en het programma “Vrede op Aarde” van Sven De Leyer. Hij was er steeds een welgekomen gast en zijn uitspraken waren dikwijls hilarisch.

Op 17 oktober komt hij naar Oosteeklo waar hij in de parochiezaal zijn boeiend levensverhaal, aangevuld met talrijke anekdotes, komt vertellen. Na de voorstelling is het boek dat zijn zoon over hem schreef te koop. Iedereen welkom. Gratis ingang. Deuren open om 19:00, start voorstelling om 19:30.